نتایج جستجو برای عبارت :

جنود عقل و جهل

این‌طور نیست که آدما نتونند دوباره عاشق بشند یا وقتی بزرگ می‌شند دلدادگی رو فراموش کنند؛ اما از یه جایی به بعد «دیدی بهت گفتم» عقلت به قلبت پرتکرارتر میشه. از یه جایی به بعد به عقلت بیشتر اعتماد می‌کنی تا به قلبت؛ چون شاید تو رو از مسیرای خسته‌کننده و بی‌منظره ببره ولی حداقل می‌تونی دلگرم باشی که تا آخر پشتت رو خالی نمی‌کنه و مثل قلبت وسط راه فرمون رو دست تو نمیده که «باقیش با خودت»... اما با همه اینا حق با محمود درویشه:

گاهی در وجودمان 
ب
بسم الله الرحمن الرحیم 
تربیة القلب (شرح حدیث جنود العقل و الجهل)

الدروس علیها كلمة سر یتم تسلیمها للمشاركین عند التسجیل فی المادة

ت
عنوان الدرس
الرابط

1
مقدمة فی المراد من القلب السلیم

2
معنى العقل و الجهل وخصوصیة كل منهما

3


4


5


6


7


8


9


10
سابقا
خلاصه ای از کتاب «شرح حدیث جنود عقل و جهل» (اثر امام خمینی) خدمت شما محاطبان
عزیز ارائه دادیم (#). امروز، قصد برآن است تا چکیده آن خلاصه را ارائه دهیم.
چکیده ای که در 4 نکته اجمالا بیان گردیده و در واقع جنبه ای عملی (عملیاتی) دارد.
بنابر این چکیده حاضر یک چکیده عملی است یعنی بخشهای عملی تر کتاب مذکور در ادامه
آورده شده است. به عبارت دقیق تر راهکارهای عملی (عملی ترین و ملموس ترین
راهکارهای ) امام ره  در کتاب یادشده
عبارتند از:
1- کسب معرفه (نسبت
بسم الله الرحمن الرحیم 
تربیة القلب (شرح حدیث جنود العقل و الجهل)

الدروس علیها كلمة سر یتم تسلیمها للمشاركین عند التسجیل فی المادة

ت
عنوان الدرس
الرابط

1
مقدمة فی المراد من القلب السلیم

2
معنى العقل و الجهل وخصوصیة كل منهما

3


4


5


6


7


8


9


10
بسم الله الرحمن الرحیم 
تربیة القلب (شرح حدیث جنود العقل و الجهل)

الدروس علیها كلمة سر یتم تسلیمها للمشاركین عند التسجیل فی المادة

ت
عنوان الدرس
الرابط

1
مقدمة فی المراد من القلب السلیم

2
معنى العقل و الجهل وخصوصیة كل منهما

3
الخیر ز وضده الشر

4


5


6


7


8


9


10
بسم الله
 
سخنی حکیمانه است که «وقت راه رفتن، اگر مطمئن باشید پایی را که برداشته‌اید زنده بر زمین می‌گذارید، حق مرگ را ادا نکرده‌اید».مرگ همیشه در یک‌قدمی ماست؛ هم‌سایه‌ی دیوار به دیواری است که بالأخره یک‌روز سرزده به ما سر می‌زند... باید هر روز آماده‌ی میزبانی از این مهمان ناگزیر باشیم. گاه زلزله یا بیماری‌ای ما را به یاد این هم‌سایه می‌اندازد؛ اما او برای آمدن در بند این بهانه‌ها نیست...اگر این روزها بیش‌تر به یاد حضرت عزرائیل هستی
رهبر انقلاب اسلامی:
مردم امام جمعه را مرکز مراجعات خود می دانند و حل معضلات خود را از او می خواهند. در دوره ای که حکومت در اختیار مسلمین است دشمن بیش از هر زمان دیگر برای زدودن مفاهیم اسلامی از اذهان تلاش می کند لازم است. ائمه جمعه در گردهمایی های خود به بررسی شیوه های درمان و حل مسائل و معضلات فکری و معنوی مردم بپردازند، زیرا نماز جمعه محلی است که دلها را محکم و ایمانها را قوی می کند و به سربازان و جنود خداوند شجاعت اقدام می بخشد.امامت جمعه به
هو
اگر احیانا صاحب کمالی از این علوم غریبه داند ، بدان التفات ننماید و اگر به ظهور آورد ، بگوید که این چیز از علوم غریبه است نه کرامت تا سبب هدایت خلق الله باشد نه سبب ضلالت. و اگر نعوذبالله من ذلک ، کسی از علوم غریبه چیزی داند ، در لباس کرامت ظاهر کند ملبّس [فریب کار و مکار] باشد و ملبّس از جنود ابلیس است. شنوده باشی که بعضی از هنود [هندی ها] در هوا می پرند بلی این معنی ، ممکن است از غیر طایفهٔ اهل الله ، بدان سبب که حالا در این زمان ، بسیار جوکیان
شهید لطفی نیاسر: الهی زمان تنگ ظهور است...
((بسم رب الشهداء و الصدیقین))
خدایا خدایا خدایا خدایا خدایا خدایا خدایا خدایا خدایا خدایا خدایا خدایا خدایا خدایا
دلم آشوب است, تو خود می‌دانی. الهی زمان تنگ ظهور است، کمک کن تا خود را به کاروان اربابم برسانم. الهی دستان دراز شدهٔ ما را خالی برمگردان...
مگر نه اینکه کل یوم عاشورا خدایا جنود شیطان خیمه‌ها را به آتش کشیدند. خدایا عمری در هیأتهاگفتیم: یا لیتنا کنا معک یا حسین(ع)، خدایا... خدایا جوابم را بده؛
امروز 9 دی  مصادف است با سالروز حضور عاشورایی مردم حماسه ساز و ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی 9 دی ماه 1388 که نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زریّن دیگری در افتخارات مردم ایران محسوب می شود.
حماسه 9 دی ، نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد در برابرتمام دنیای آنها خواهند ایستاد.
روز نهم دی ماه در تاریخ انقلاب اسلا
خزعبلات صوفیه و اهانت به رسول خدا صلی الله علیه و آله برای فضیلت‌سازی برای عمر بن خطاب
وقتی که طبق چرندیات صوفیه، شیطان از عمر بن خطاب فراری است، اما رسول خدا صلی الله علیه و آله را وسوسه می‌کند!!!
افلاکی از بزرگان صوفیه می‌نویسد:
همچنان عزیزی سوال کرد که ابلیس محمد را علیه السلام را وسوسه می‌کرد و از سایه عمر می‌گریخت و ان الشیطان لیفر من ضل عمر، حکمت چیست؟ فرمود که حضرت محمد دریا بود و عمر قدحی بود پر آب؛ دریا را ز پوز سگ نگاه ندارند که دری
٣/٣. أَحْمَدُ بْنُ‌ إِدْرِیسَ‌، عَنْ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ عَبْدِ الْجَبَّارِ، عَنْ‌ بَعْضِ‌ أَصْحَابِنَا: رَفَعَهُ‌ إِلَىٰ‌ أَبِی عَبْدِ اللّٰهِ‌ عَلَیْهِ‌ السَّلاَمُ‌، قَالَ‌: قُلْتُ‌ لَهُ‌: مَا الْعَقْلُ‌؟ قَالَ‌:«(۱) مَا عُبِدَ بِهِ‌ الرَّحْمٰنُ‌، وَ اکْتُسِبَ‌ بِهِ‌ الْجِنَانُ‌». قَالَ‌: قُلْتُ‌: فَالَّذِی (۲)  کَانَ‌ فِی مُعَاوِیَةَ‌؟ فَقَالَ‌: «تِلْکَ‌ النَّکْرَاءُ (۳)، تِلْکَ‌ الشَّیْطَنَةُ‌، وَ هِیَ‌ شَبِیهَةٌ
فهرست اسامی آثار و تألیفات امام خمینی(ره) را مرور می‌کنیم: 
1-   شرح دعاى سحر
شرح دعای سحر اولین تالیف حضرت امام می باشد که نگارش آن به سال 1347
ه.ق بر می گردد ، این کتاب که به زبان عربی است در تفسیر و توضیح دعای سحر نوشته
شده است
2-   شرح حدیث رأس
الجالوت
شرح امام خمینی (س) بر حدیث رأس الجالوت ( احتجاجات حضرت امام رضا
(ع) با اصحاب ادیان مختلفه و از آنجمله رأس الجالوت از علمای یهود ) که به سال
1348 هجری قمری تألیف گردیده است
3- 
حاشیه امام بر شرح حدیث رأس
#_ارتباط_و_انس_با_امام زمان(عج)_8
تعریف ایمان :ایمان عبارت است از جایگیرشدن اعتقاد در قلب.❤️  این کلمه از ریشه (ء م ن) گرفته شده، انگار شخص با ایمان،به کسی که به درستی و پاکی وی اعتقاد پیدا کرده،امنیت می دهد. یعنی آنچنان دلگرمی واطمینان می دهد که هرگز در اعتقاد خودش دچار شک و تردید نمی گردد.چون آفت اعتقاد شک و تردید است.
ایمان غیر از علم و ادراک :باید دانست که ایمان با استدلالهای علمیو فلسفی و مانند اینها متفاوت است و به نوعی از باور قلبی اطلاق
شعر شهادت سردار قاسم سلیمانی-2
****************
حسین مفیدی فر
عشق من قاسم سلیمانی استاو که نامش نماد ایرانی است
آن دلیری که خارج از ایرانپیشه اش از وطن نگهبانی است
او که بر دشمنان فقط نامشباعث وحشت و پریشانی است
آن دلاور نظیر نادر شاهحمله هایش سریع و طوفانی است
تیر آرش به دست او امروزدر قلوب جنود شیطانی است
بر کند ریشه های داعش راهرزه ای را که انگلستانی است
ادامه مطلب
شناخت امام در یک نگاه 
* نام:سید روح الله
* نام خانوادگی: مصطفوی
*سلسله نسب:موسوی خمینی
*نام پدر:سیدمصطفی
*نام مادر:هاجر
*تاریخ تولد:یکم مهرماه ۱۲۸۱
*محل تولد:خمین
* سال ازدواج:۲۷ سالگی/۱۳۰۸ 
* همسر:بانوخدیجه-دختر آیت الله میرزا محمدثقفی
* فرزندان:۲پسر-۵دختر (مصطفی.صدیقه.فریده.سعیده.لطیفه.فهیمه.احمد)
* مرتبه:آیت الله العظمی
* تحصیلات حوزوی: اجتهاد
*تخصص:فقه و اصول. فلسفه‌. عرفان.اخلاق. کلام.سیاست.
* مشاغل:مدرس حوزه علمیه قم.مرجع تقلید.رهبری انقلاب ا
نحوه هلاکت مامون ملعون
مامون قاتل امام رضا علیه السلام مثل تمامی دشمنان اهل بیت علیهم السلام هم این دنیا تقاص پس داد و جان به جناب مالک خزانه‌دار دوزخ سپرد تا تقاص اصلی جنایاتش را ببیند. نکته جالب اینکه به گواه تاریخ مامور مجازات او در این دنیا یک ماهی بوده و در نهایت آن ملعون با لرز و احساس سرمای بی‌نهایت به درک واصل شد!!!
شیخ عباس قمی رضوان الله علیه می‌نویسد:
و در سنه (سال) ۲۱۷ مامون سفر مصر کرد و عبدوس را که بنای فتنه در آنجا نهاده بود بکشت.
به مناسبت پایان خواندن دوبارۀ کتاب جدال دو اسلام؛ پایان: ۷آبان۱۳۹۸
تقویتی قوی؛ کم حجمِ پرقدرت؛ بالابرندۀ سریع دوز انقلابی‌گری؛ فازآور.برخی جملات رو که تو این دور خوندن توجهم رو جلب کرد در ضمیمه آوردم:
11فروردین 1367 ؛ لزوم شرکت در انتخابات (مجلس)
همان‌طور که بارها گفته‌ام، مردم در انتخابات آزادند و احتیاج به قیم ندارند، و هیچ فرد و یا گروه و دسته‌ای حق تحمیل فرد و یا افرادی را به مردم ندارند.
باید توجه داشت هدف از انتخابات در نهایت، حفظ اسلا
به مناسبت پایان خواندن دوبارۀ کتاب جدال دو اسلام؛ پایان: ۷آبان۱۳۹۸
تقویتی قوی؛ کم حجمِ پرقدرت؛ بالابرندۀ سریع دوز انقلابی‌گری؛ فازآور.برخی جملات رو که تو این دور خوندن توجهم رو جلب کرد در ضمیمه آوردم:
11فروردین 1367 ؛ لزوم شرکت در انتخابات (مجلس)
همان‌طور که بارها گفته‌ام، مردم در انتخابات آزادند و احتیاج به قیم ندارند، و هیچ فرد و یا گروه و دسته‌ای حق تحمیل فرد و یا افرادی را به مردم ندارند.
باید توجه داشت هدف از انتخابات در نهایت، حفظ اسلا
به قلم دامنه. به نام خدا. شناسنده‌ی جاحِد کیست؟ اول بدانیم جاحِد چیست؟ جاحد یعنی مُنکِر، یعنی انکارکننده. اما آن نوع انکاری که با وجودِ دانستن، مُنکِر است. مرحوم عمید، جاحد را این‌گونه تعریف می‌کند: «کسی که با علم، حقِ کسی را انکار می‌کند.» در لغت‌نامه‌ی مرحوم علی‌اکبر دهخدا این‌گونه آمده: «انکارکننده با وجودِ دانستن.» بنابرین؛ شناسنده‌ی جاحد -چنانچه از واژه و اسمش پیداست- کسی‌ست که می‌داند و می‌شناسد، ولی مُنکِر است، ولی تکذیب‌گر
«٢٤٥»مَنْ‌ ذَا الَّذِی یُقْرِضُ‌ اللّهَ‌ قَرْضاً حَسَناً فَیُضاعِفَهُ‌ لَهُ‌ أَضْعافاً کَثِیرَةً‌ وَ اللّهُ‌ یَقْبِضُ‌ وَ یَبْصُطُ‍‌ وَ إِلَیْهِ‌ تُرْجَعُونَ‌ کیست که به خداوند وام دهد،وامى نیکو تا خداوند آن را براى او چندان برابر بیافزاید و خداوند(روزى بندگان را)محدود و گسترده مى‌سازد،و به‌سوى او بازگردانده مى‌شوید. نکته‌ها: در تفاسیر مختلف ١آمده است که این آیه به دنبال آیه قبل که مردم را به جهاد تشویق مى‌کرد،مؤمنان را ب
یکی از ماجراهای اسرار آمیز قرآن حکیم داستان ذی القرنین است.
پیامبری ک ذو قرن بود؛ صاحب دو نیمه. صاحب دو دوره؛ دو عصر؛ صاحب دو عالم.
و حضرت وصیّ مولا امیرالمؤمنین علیه السلام در خطبه ی البیان فرمود: « أنا ذوالقرنین » ذوالقرنین منم.
.
.
حضرت ذی القرنین سه سفر داشت؛ سه سیر:
{ حتی إذا بلغ معرب الشّمس }؛ وقتی ب غروبگاه شمس رسید.
{ حتّی إذا بلغ مطلع الشّمس }؛ وقتی ب طلوعگاه شمس رسید.
{ حتّی إذا بلغ بین السّدّین }؛ وقتی بین دو سد رسید.

فعلا قصد نداریم ب اینه
یکی از ماجراهای اسرار آمیز قرآن حکیم داستان ذی القرنین است.
پیامبری ک ذو قرن بود؛ صاحب دو نیمه. صاحب دو دوره؛ دو عصر؛ صاحب دو عالم.
و حضرت وصیّ مولا امیرالمؤمنین علیه السلام در خطبه ی البیان فرمود: « أنا ذوالقرنین » ذوالقرنین منم.
.
.
حضرت ذی القرنین سه سفر داشت؛ سه سیر:
{ حتی إذا بلغ معرب الشّمس }؛ وقتی ب غروبگاه شمس رسید.
{ حتّی إذا بلغ مطلع الشّمس }؛ وقتی ب طلوعگاه شمس رسید.
{ حتّی إذا بلغ بین السّدّین }؛ وقتی بین دو سد رسید.

فعلا قصد نداریم ب اینه
به قلم دامنه : به نام خدا. این متن زیر را در پاسخ به یک کاربر در «مدرسه‌ی فکرت» دادم، که در دامنه بازنشر می‌دهم. چون دیشب در نشستی در قم دعوت بودم و با عزم راسخ پا روی پرچم آمریکا گذاشتم، که این کاربر کار مرا نادرست دانست.
 

 
عکاس: دامنه. قم. 10 بهمن 1398.
 
 
دامنه. در نشست بالا
 
عکس پا گذاشتنم بر روی پرچم آمریکا
متن پاسخ دامنه:
 
سلام آقای....من برای این‌که جناب‌عالی ازین دیدگاه در باره‌ی آمریکا، برخورداری به شما اشکالی وارد نمی‌کنم؛ زیرا با شنا
ازم میپرسه:
مهندس مدتهاست خواب نمی بینم... به نظرت چرا خوابهام قطع شده؟
میپرسم: خوابهای خوب؟!!! یا کلا هیچ خوابی نمی بینی؟
میگه: خوابهای خوب!!!
توی ذهنم چند عامل برجسته میشه اما نمیدونم چرا از بین اون همه عوامل فقط همین عامل رو میگم:
خوابهای خوبت رو برای دیگران تعریف میکنی؟
میگه: آره، چند نفر هستن که براشون تعریف میکنم...
میگم: سعی کن تعریف نکنی... خوابِ تو، سِرِّ تو هست... سِرِّت رو برای هر کسی بازگو نکن... اگر این اتفاق بیفته ممکنه دیگه سِرِّت رو برا
آنچه در ادامه خواهید خواند، بخشی از تلخیص (خلاصه سازی و ساده سازی) صاحب وبلاگ مشهود از کتاب «آداب نماز» امام راحل است، تلخیصی که کوشیده شده تا عملی ترین نکات را مد نظر قرار دهد:
* قبولی سایر عبادات در
قبولی نماز است اگر نماز قبول نشود سایر عبادات هیچ اند هرچند با کیفیت به جا
آورده شده باشند.

* عمده
مانع حضور قلب، فرّار بودن قوه خیال است و راه درمان این مسئله این است که انسان
تلاش کند تا خیال خود را در عمل حبس کند یعنی در نماز هر زمان که متوجه شد ک
✅ هر انسانی حتی اولیاء
و انبیاء الهی در فراز و فرودهای زندگی در مراحلی دچار مشکلات و فشارهایی می‌شوند
که روزنه‌های امید بر آنها  بسته می‌شود
اما امید به خداوند و نصرت اوست که در این شرایط درب‌های فرج الهی را می‌گشاید.

✅ در سال‌های آخر حضور حضرت امام خمینی(ره) در نجف روزنه‌های امید ایشان
بسته و صحنه بر ایشان سخت و تنگ شده بود اما ایشان همچنان معتقد به عمل به تکلیف و
امیدوار به نصرت الهی بودند.


 

ایشان در ۱۴ آبان ۱۳۴۷ 
از نجف در پاسخ به نا
رمان که براساس ماجرایی واقعی است، داستان جوانی مصری است که با هویتی جعلی برای نفوذ در اسرائیل انتخاب می‌شود و حوادثی هیجان انگیز و پرفراز و نشیب را رقم می‌زند.
 
 
سازمان های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی از زمان تشکیل تا کنون، سعی دارند با بیان داستان هایی از قدرت اطلاعاتی شان در رسانه ها، اعتماد به نفس جوانان جهان اسلام را از بین برده و بذر ترس و ضعف را در دل آنان بکارند. البته باید اعتراف کرد که آنها تا حدی نیز در این امر موفق بوده اند و توانسته
باسلام
جلسه ۹۸
لینک دانلود فایل صوتی جلسه ۹۸، سه شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ (33.3 MB صوت با کیفیت wma -صندوق بیان)
22 جمادی الاولی 1440
لینک کمکی جلسه ۹۸ (43.93 MB صوت با کیفیت mp3 -سرور ابری پرشین گیگ)
موضوع جلسه:
-  آثار غلبه‌ی احکام روح بر احکام بدن در دوران ظهور (جلسه سوم)
تبعیت از روح امام موجب یقین به آن است که فعل ماموم فعل امام است، و تابع میزان این یقین، طی الارض و طی زمان و بسط نور سمع و بصر در نفوس شیعیان محقق میشود.
شیعه ای که تبعیّت از روح امام کند از «م
بسم الله الرحمن الرحیمچه باید بکنیم در ابتلائات داخلیه و خارجیه؟ چه باید بکنیم؟ چه کار کردیم که به این چیزها مبتلا می شویم؟ فکر این را باید بکنیم، آخر ما چکار کردیم که بی سرپرست ماندیم؟اشکال در این است که خودمان را اصلاح نمی کنیم و نکردیم و نخواهیم کرد، حاضر نیستم خودمان را اصلاح کنیم. اگر ما خودمان را اصلاح می کردیم، به این بلاها مبتلا نمی شدیم.حضرت نبی اکرم (ص) فرمود:« ألا اخبرکم بدائکم و دوائکم، داؤکم الذنوب ودواؤکم الاستغفار »ما می خواهی
   چون تعداد حروف حی کامل گردید، علی محمد باب هر یک از آنان را برای اعلان امر وابلاغ بشارت ظهور روانه شهر و دیاری کرد. ملّا حسین بشرویه ای که خیال می کرد همراه علی محمد برای حجّ بیت الله تشریف ببرند، لکن علی محمد باب وقتی که می خواستند از شیراز عزیمت کنند ملّا حسین را احضار کرده به او گفت: شما باید دامن همّت بر کمر زنید و به تبلیغ امراللّه قیام کنید، خدا شما را محافظت خواهد کرد و قرین نصرت و موفّقیت خواهد ساخت. آنگاه ملّا علی بسطامی را احضار کرد
یُخَادِعُونَ اللَّـهَ وَالَّذِینَ آمَنُوا وَمَا یَخْدَعُونَ إِلَّا أَنفُسَهُمْ وَمَا یَشْعُرُونَ البقرة: ٩
 
وَإِذَا رَأَیْتَهُمْ تُعْجِبُکَ أَجْسَامُهُمْ ۖ وَإِن یَقُولُوا تَسْمَعْ لِقَوْلِهِمْ ۖ کَأَنَّهُمْ خُشُبٌ مُّسَنَّدَةٌ ۖ یَحْسَبُونَ کُلَّ صَیْحَةٍ عَلَیْهِمْ ۚ هُمُ الْعَدُوُّ فَاحْذَرْهُمْ ۚ قَاتَلَهُمُ اللَّـهُ ۖ أَنَّىٰ یُؤْفَکُونَ المنافقون: ٤
 
فصل چهارم [در بیان آنکه رغبت به دنیا موجب احتجاب از حق است‌]
✅ در بحث کارکردهای روحانیت در قسمت
سوم به این پرداختم که برخلاف بخش اعظم روحانیت که مأموریت اصلی خود را تبیین صحیح
دین می‌داند، همیشه بوده و هستند شمار قلیلی که به همان میزان "فهم و تبیین
صحیح دین" به دنبال "تحقق دین" می‌باشند و همیشه این افراد هستند
که سرنوشت تاریخ خود را مشخص می‌نمایند.
✅ شخصی چون حضرت امام(ره) وقتی فهم
می‌کند که «الإسلام هو الحکومة»[1] بی‌کار نمی‌نشیند و به دنبال تبیین
و تحقق آن راه می‌افتد، کسی که می‌گوید: «باید هر کدا
✅ در بحث کارکردهای روحانیت در قسمت
چهارم به این پرداختم که برخلاف بخش اعظم روحانیت که مأموریت اصلی خود را تبیین صحیح
دین می‌داند، همیشه بوده و هستند شمار قلیلی که به همان میزان "فهم و تبیین
صحیح دین" به دنبال "تحقق دین" می‌باشند و همیشه این افراد هستند
که سرنوشت تاریخ خود را مشخص می‌نمایند.
✅ شخصی چون حضرت امام(ره) وقتی فهم
می‌کند که «الإسلام هو الحکومة»[1] بی‌کار نمی‌نشیند و به دنبال تبیین
و تحقق آن راه می‌افتد، کسی که می‌گوید: «باید هر ک
بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- من – و-اربعین- دروازه های خروج  و ورود بسیار مهم استتاثیرات زیادی روی فرد مثبت ومنفی میگذارد  فرض کنیم دروازه شلمجه اگر باران بگیرد چه میشود ؟؟ بایدانجارابه بخش خصوصی داد- مواد وکلاهای مورد نیاز را فراهم کنند  من ئجملهشارش  موبایل  عیتک های ارزان ضد افتاب هرگز نزد پنچره نشنید واگر نشسته اید زیاد به بیرون نگان نکنید چون چشم شما سرخ میشود گرچه یادمهم نیست و کرک ضد فتاب داشته باشید وکرم ماساش وسعی کنید
✅ اگر هویت
انقلاب و مُوقِف خود در تاریخ را نشناسیم، طرح امامین انقلاب را نشناسیم، نخواهیم
توانست در نصرت امام خود در پیش‌برد انقلاب به سوی خواستگاه و هویت اساسی آن، گامی
برداریم.
✅ مرحوم
"آیت‌الله حائری شیرازی" می‌فرمودند: برای حل مسائل اعتقادی و اندیشه‌ای
خود از شیوه جدول متقاطع استفاده کنید، ابتدا از یقینیات خود شروع کنید و بر اساس
آن قسمت‌های مبهم را کامل کنید.
✅ از جمله
مطالبی که امامین انقلاب مکررا و صریحا در توضیح غایت اساسی انقل
✅ اگر هویت
انقلاب و مُوقِف خود در تاریخ را نشناسیم، طرح امامین انقلاب را نشناسیم، نخواهیم
توانست در نصرت امام خود در پیش‌برد انقلاب به سوی خواستگاه و هویت اساسی آن، گامی
برداریم.
✅ مرحوم
"آیت‌الله حائری شیرازی" می‌فرمودند: برای حل مسائل اعتقادی و اندیشه‌ای
خود از شیوه جدول متقاطع استفاده کنید، ابتدا از یقینیات خود شروع کنید و بر اساس
آن قسمت‌های مبهم را کامل کنید.
✅ از جمله
مطالبی که امامین انقلاب مکررا و صریحا در توضیح غایت اساسی انقل
جزوه صرف و نحو رشته عربی
این جزوه آموزشی جز مجموعه جزوات آمادگی آزمون کارشناسی ارشد رشته عربی ویژه کنکور می باشد که به همراه تست ها و پاسخ تشریحی ارائه شده است ،در قالب pdf و در 141 صفحه.
مشخصات فایل
تعداد صفحات
141

حجم
1082 کیلوبایت

فرمت فایل اصلی
pdf

دسته بندی
جزوه

توضیحات کامل
فهرست مطالب :

بخش اول صرف و نحو
فصل اول:علم صرف
گفتار اول :کلیات
بند اول: تعریف علم صرف
بند اول:مقدمه 
بند دوم:ماضی (گذشته) 
بند سوم: مضارع
بند چهارم: فعل امر
طریقه ساخت فعل
 
روح الله موسوی خمینی
تاریخ تولد: 30 شهریور 1281/ 20 جمادی‌الثانی 1320/ 21 سپتامبر 1902
محل تولد: خمین از توابع استان مرکزى چشم به جهان گشودند.
فرزند آیت‌الله سید مصطفی مصطفوی
موسس و اولین رهبر انقلاب اسلامی ایران
خانواده
پدر ایشان سید مصطفی موسوی فرزند علامه سید احمد موسوی در ۲۹ بهمن ۱۲۴۱ ه.ش.  در شهرستان خمین به دنیا آمد و در تاریخ اسفند ۱۲۸۱ در راه خمین به اراک مورد سوء قصداشرار قرار گرفت و بر اثر اصابت گلوله در چهل سالگی به شهادت رسید.هاجر خانم ما
روح الله موسوی خمینی


تاریخ تولد:  30 شهریور 1281    20 جمادی‌الثانی 1320      21 سپتامبر 1902
محل تولد:  خمین از توابع استان مرکزى چشم به جهان گشودند.
فرزند آیت‌الله سید مصطفی مصطفوی
موسس و اولین رهبر انقلاب اسلامی ایران




خانواده



پدر ایشان سید مصطفی موسوی فرزند علامه سید احمد موسوی در ۲۹ بهمن ۱۲۴۱ هجری شمسی در شهرستان خمین به دنیا آمد و در اسفند ۱۲۸۱ هجری شمسی در راه خمین به اراک مورد سوءقصد اشرار قرار گرفت و بر اثر اصابت گلوله در چهل سالگی به شه
 
 

بسم الله الرحمن الرحیم
کهیعص
و من قتل مظلوما فقد جعلنا لولیه سلطانا فلایسرف فى القتل انه کان منصورا
یا ایتها النفس المطمئنه ارجعى الى ربک راضیه مرضیه فادخلى فى عبادى وادخلى جنتى
این آیات در شأن این مظلومند. هر کدام از این آیات ، کیفیتى و تقسیرى دارند؛ لیکن امروز، کار لازمتر داریم از تفسیر این آیات .
اول باید تحصیل حالت خودمان بکنیم که حق امروز را ادا کرده باشیم .
خدائى که لله جنود السموات و الارض  فرموده ، طلب یارى از بندگان خود مى فر
*حکایت زن و اژدها، از باب 12 متن مکاشفه یوحنا :
ابتداءمتن مکاشفه 
" و علامتی عظیم در آسمان ظاهر شد؛ زنی که آفتاب را در بر دارد و ماه زیر پاهایش و بر سرش تاجی از 12 ستاره است و آبستن بوده از درد زه و عذاب زاییدن فریاد برمی‌آورد و علامتی دیگر در آسمان پدید آمد که اینک اژدهای بزرگ آتشگون که او را هفت سر و ده شاخ بود و بر سرهایش هفت افسر و دمش ثلث ستارگان آسمان را کشیده بر زمین ریخت. و اژدها پیش آن زن که می‌زایید بایستاد تا چون بزاید فرزند او را ببلعد. پ
بسم الله الرحمن الرحیم
از پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله روایت شده که به امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمود: هر گاه خواستى هر چه را که مى‏‌شنوى و مى‏‌خوانى حفظ کنى، این دعا را در تعقیب تمام نمازها بخوان:
سُبْحَانَ‏ مَنْ‏ لَا یَعْتَدِی‏ عَلَى‏ أَهْلِ‏ مَمْلَکَتِهِ‏، سُبْحَانَ‏ مَنْ‏ لَا یَأْخُذُ أَهْلَ الْأَرْضِ بِأَلْوَانِ الْعَذَابِ، سُبْحَانَ الرَّءُوفِ الرَّحِیمِ، اللَّهُمَّ اجْعَلْ لِی فِی قَلْبِی نُورًا وَ بَصَرًا وَ فَ
تشریح
حوزه های اجتماعی در عرصه تحقق جامعه عاشورایی

تشخیص به
موقع وظایف سیاسی: باید دانست بنا به مقتضیات هر دوره چه وظیفه ای بر عهده ماست.
جهاد فیزیکی، جهاد علمی، جهاد فرهنگی و یا ... گاهی این مقتضیات هم به موقعیت
انسان بر می گردد هم به شرایط اجتماع. فرضا در شرایط کنونی در جبهه مبارزه با تحجر
بین المللی، نظامیان بایستی نقش ایفا کنند. در جبهه فرهنگی دانشجویان و طلاب و در
حوزه علمی (اقتصادی، سیاسی، مدیریتی، فلسفی، الهیات و...) ، اساتید برجسته هر
ر

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها